dinsdag 6 januari 2015

inleiding

In de inleiding wil ik eerst mezelf even voorstellen. Daarna wil ik uitleggen waarom ik deze blogs ga maken en waar ze over gaan.

Voorstellen
Ik ben Rosalie, 14 jaar oud en ik zit op het Gomarus college in Leeuwarden in de 3e klas van HAVO/VWO. Ik vind het een hele leuke school.

Waarom
Ik heb de komende tijd les van 2 stagiaires bij het vak geschiedenis. Van hun heb ik de opdracht gekregen 3 blogs met een inleiding te schrijven. In totaal tussen de 3000 en 5000 woorden. Hiervoor krijgen we 3 weken de tijd dus ik upload elke week een blog. Door een blog te maken leer je goed schrijven en met reacties omgaan (zowel positief als negatief). Ook word raak je hierdoor meer bewust van dat je informatie (onder andere over jezelf) achterlaat op het internet en leer je beter je mening te geven. Maar waar het vooral om draait is het bewustwording van bepaalde dingen.

Onderwerpen
Nu ga ik vertellen waar deze blogs over zullen gaan
Het 1e blog gaat over genocide en bestaat uit de volgende deelonderwerpen:
-          Wat is genocide?
-          Geef 3  voorbeelden van een genocide
-          Wanneer is iets een genocide?
-          Is dat wat nu in SyriĆ« gebeurt een genocide?
Het 2e blog gaat over wat de verschillen en overeenkomsten zijn tussen de Armeense genocide en de Holocaust en bestaat uit de volgende deelonderwerpen:
-          Wat zijn de oorzaken voor beide genociden?
-          Waar speelden de genociden zich af?
-          Hoeveel slachtoffers zijn er gevallen?
-          Wat voor rol hadden de machthebbers hier in?
-          Was er ook een ideologie die een rol speelde in de genociden?
-          Hoe kwam men weg met de genocide?
-          Wat deden buitenlandse grootmachten tegen de genociden?
Het 3e blog gaat over wat er gebeurde na de genocide en bestaat uit de volgende deelonderwerpen:
-          Werden deze ontkend of juist erkend?
-          Werden de daders gestraft?
-          Hoe wordt het land na een genocide opnieuw ingericht?
-          Denk hierbij aan maatregelen/regels die de daders ingesteld hebben, worden deze teruggedraaid of wordt er juist gebruik van gemaakt?
-          Wordt de genocide herdacht? Waarom zou dat belangrijk zijn?

Ik hoop dat ik veel van deze opdracht zal leren en zou het leuk vinden als je zou willen reageren.
























Geen opmerkingen:

Een reactie posten